Recenze - Filmy

26. listopadu 2014 v 20:30 | Wek
Název: Hunger games - Catching fire
Český název: Hry o život - Vražedná pomsta
Žánr: Akční, Dobrodružný, Sci-Fi, Thriller
Hodnocení CSFD: 74%
Motto: Na počátku každé revoluce je jiskra.
Obsah: Katniss Everdeen a Peeta Mellark se po šokujícím vítězství v 74. ročníku Hunger Games vrací domů. Jako vítězové musí ale brzy domov a své rodiny znovu opustit a vydat se na okružní jízdu po všech krajích Panemu. Jejich úkolem je bavit lidi, oproti očekávání Kapitolu ale Katniss a její příběh inspiruje ke vzpouře. Během turné po krajích Panemu Katniss vycítí, že se neodvratně schyluje k revoluci. Hlavní město ale stále drží moc pevně ve svých rukou a prezident Snow není člověk, se kterým je dobré si zahrávat. Ve vhodný čas, ve vhodný moment, Katniss Everdeen musí být zlikvidována. Sílu Kapitolu mají symbolizovat přípravy na 75. Hry, které skrývají překvapení a rozhodnou o budoucnosti celého Panemu. Katniss a Peeta musí zpět do arény.
Moje hodnocení: 9/10
Můj názor: U téhle části Hunger games jsem se vážně nasmála, i když jsem to viděla po několikráté, ten zážitek tam byl. Příběh sice ubíval an kvalitě, ale to ještě neznamená, že tento díl neměl i své klady. Lepší výkon herců a konečně zapojen i Finnick :D Nechyběla ani jistá smrt, kterou jsme mohli čekat hned na začátku. Trochu mě překvapil konec, že to zkončí tím, jak Katniss vystřelí do silového pole šíp a potom jí odvezou vzducholodí do "zničeného" 13. kraje. Příběh měl vynikající obsazení.
PS: omlouvám se,že to tady dávám až teď :D

Hunger games

3. února 2014 v 12:59 | Wek
Jméno: Hunger games
Český název: Hry o život
Žánr: Sci-fi, Dobrodružný, Akční, Thriller
Hodnocení CSFD: 66%
Motto: Nechť je štěstí na vaší straně! A ať vás stále doprovází štěstěna!
Obsah: V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska… Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?
Podrobný obsah: Příběh sleduje osud šestnáctileté Katniss Everdeenové, dívky z chudého dvanáctého kraje. Kniha začíná Dnem sklizně k 74. ročníku Hladových her. Moderátorka pro dvanáctý kraj, Cetkie Trinketová, přichází z Kapitolu, aby vybrala dva letošní splátce. Jako první je vylosována Primrose Everdeenová, mladší sestra Katniss, která se za ní okamžitě dobrovolně přihlásí, čímž si u přítomných obyvatel vyslouží obdiv. Z chlapců je vybrán Peeta Mellark, pekařův syn, který kdysi zachránil Katnissinu rodinu před hladem …
Katniss a Peeta se dostávají do Kapitolu, kde se potkávají se svými protivníky. Před tím, než vstoupí do arény a reality show začne, jsou její účastníci veřejně představeni publiku. V přímém přenosu se tu Peeta přizná k dlouholeté, neopětované lásce ke Katniss. Katniss je přesvědčena, že Peeta se tak snaží získat přízeň u publika, která může být pro přežití rozhodující, neboť publikum může svým favoritům posílat dary.
Katniss v aréně přežívá díky umění lovu a orientace v terénu. Počet protihráčů se stále snižuje, Katniss a Peeta ale zůstávají naživu. Díky zamilovanému obrazu Katniss a Peety se mění pravidla a uprostřed her je oznámeno, že vítězem může být i pár ze stejného kraje. Katniss se vydá Peetu hledat, společně čelí nástrahám svých protivníků i tvůrců reality show. Katniss a Peeta využijí toho, že působí jako zamilovaný pár, aby získali větší popularitu a tím také přízeň sponzorů.
Konce reality show se skutečně oba dočkají. Kapitol však chce opět měnit pravidla a snaží se Katniss a Peetu přinutit, aby ve velkém finále usilovali jeden druhému o život, neboť vítěz může být jen jeden. Oba následně pohrozí sebevraždou v naději, že Kapitol bude mít přece jen raději dva vítěze než žádného, a tato lest jim skutečně vyjde. Katniss a Peeta jsou tedy na konci prohlášeni za vítěze 74. ročníku Hladových her.
Moje hodnocení: 10/10
Můj názor: Myslím, že do filmu byl vložen ten pravý duch příběhu. Boj, ve kterém se objevuje láska, spojenectví a zrada. V příběhu jde vidět, jak Katniss milovala svou sestru Prim a objetovala se. Podle mě to byl nádherný film s fantastickým příběhem...